دانلود و آموزش نصب سیستم مدیریت محتوای وردپرس بر روی هاست شخصی

شاید شما هم از جمله کاربرانی باشید که به تازگی وبلاگ نویسی را شروع کرده اید یا حداقل قصدتان این است که این کار را شروع کنید. این مهمه که شما نحوه نصب و راه اندازی یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) را بلد باشید. پیشنهاد من برای شما این است که اگر اولین بارتان هست که میخواهید وبلاگ نویسی را تجربه کنید به دنبال سرور شخصی نروید و از سرویس های وبلاگ دهی رایگان مثل وردپرس، بلاگر و یا بقیه سرویس های بلاگ نویسی رایگان استفاده کنید. من در اینجا قصد دارم که در یک سری مجموعه مقالات، نصب سیستم های مدیریت محتوای رایج را بر روی سرور لینوکس، XAMPP، Easy PHP و Wamp آموزش بدهم. امیدوارم که این آموزش ها یاری دهنده شما باشد.

wordpress2_8_4-farsi

سیستم مدیریت محتوای وردپرسوردپرس یک سکوی انتشار مبتنی بر وب یا به بیان ساده‌تر یک نرم‌افزار تحت وب است که در واقع ادامه موفقیت‌آمیز پروژه b2 می باشد و توسط مت مولوگ بنیان گذاری شده است.
عمومی‌ترین استفاده از وردپرس برای راه‌اندازی یک وبلاگ می‌باشد زیرا وردپرس دارای هسته‌ای قدرتمند است و پیشروترین نرم‌افزار در این زمینه به‌شمار می‌رود.
وردپرس با زبان برنامه نویسی محبوب و قدرتمند PHP نوشته شده و از قدرت MySQL استفاده می کند. وردپرس یک نرم افزار متن باز (Open Source) می باشد و بر مبنای اجازه نامه Gnu Public License) GPL) منتشر می شود بنابراین اجازه‌نامه تمامی موارد استفاده از وردپرس کاملا رایگان می باشد، همچنین شما می توانید وردپرس را با خیال راحت تغییر دهید و به عنوان سکویی برای پروژه های خود به کار گیرید.

پیش نیاز ها:PHP نسخه ۴/۳ یا بالاتر
MySQL نسخه ۴/۰ یا بالاتر

 

نصب سیستم مدیریت محتوای wordpress روی هاست شخصی

دریافت وردپرس:برای دریافت وردپرس میتوانید از این لینک استفاده کنید. معمولا بیشتر سیستم های مدیریت محتوا با ۲ پسوند tar.gz. و zip. ارائه میشوند. zip. پسوند رایج سیستم های ویندوز و tar.gz. پسوند رایج سیستم های لینوکس است.

نصب وردپرس بر روی سرور لینوکس:برای نصب وردپرس بر روی سرور لینوکس، پس از دریافت وردپرس، فایل دانلود شده را باید در پوشه Root (شاخه اصلی) سرور خود آپلود کنید.
خب حالا تیک فایلی را که آپلود کرده اید علامت بزنید و پس از اینکه به حالت انتخاب شده در آمد بر روی Extract در بالای صفحه کلیک کنید. با این کار پنجره ای برای شما باز میشود که باید روی (Extract File(s کلیک کنید. با این کار فایل شما از حالت فشرده خارج می شود و در پوشه ای با نام WordPress در Root قرار میگیرد.
خب فرض کنید شما میخواهید وردپرس رو بر روی x نصب کنید. در این حالت وبلاگ شما در http://www.x.com/wordpress/ قرار میگیرد. خب برای نصب وردپرس بر روی شاخه اصلی یعنی http://x.com بر روی Select All کلیک و پس از انتخاب تمام فایل ها و پوشه ها، بر روی Move to کلیک کنید.
در قسمت پایین پنجره ای که باز شده عبارت wordpress را از آدرس حذف کنید و بر روی (Move File(s کلیک کنید. در این حالت فایل ها بر روی شاخه اصلی منتقل میشوند.

ساخت بانک اطلاعاتی:برای راه اندازی تمام سیستم های مدیریت محتوا شما نیاز به یک دیتابیس برای ذخیره اطلاعات دارید. برای ساخت یک دیتابیس باید پس از ورود به cPanel در منوی Databases بر روی MySQL Database Wizard کلیک کنید.
در اینجا شما باید نام بانک اطلاعاتی خود را وارد کنید. فکر کنم خود کلمه wordpress بهترین نام باشد. بر روی Next Step کلیک و به مرحله بعدی می رویم. توجه کنید که نام دیتابیسی که برای شما در نظر گرفته میشود تلفیقی از نام کاربری شما (نامی که از آن برای ورود به cPanel استفاده میکنید) و نام دیتابیس انتخابی شماست. در اینجا نام دیتابیس xenon_wordpress است.

در مرحله بعد شما باید نام کاربری و رمز عبوری برای خود انتخاب کنید. پس از انتخاب نام کاربری و رمز عبور بر روی Next Step کلیک می کنیم و به مرحله بعد میرویم.
در این مرحله شما باید سطح دسترسی کاربر برای دیتابیس را مشخص کنید. بهتر است بر روی All PRIVILEGES کلیک کنید و به مرحله بعد بروید.
دیتابیس شما آمادست

ادامه نصب وردپرس بر روی سرور لینوکس:بانک اطلاعاتی شما آمادست. باید این بانک اطلاعاتی را به سیستم مدیریت محتوای خود معرفی کنید. برای این کار باید در پوشه ای که فایل های وردپرس شما قرار دارد، فایل wp-config-sample.php را پیدا کرده و آن را به wp-config.php تغییر نام دهید. حالا بر روی Edit در بالای صفحه کلیک کنید چون باید اطلاعات دیتابیس را در این فایل وارد کنیم. پس از وارد شدن به نرم افزار Code Editor یا Notepade ویندوز باید اطلاعات دیتابیس خود را وارد کنیم.

در خط سوم، در آنجایی که نوشته است: putyourdbnamehere باید نام دیتابیس خود را وارد کنید. نام دیتابیس من xenon_wordpress بود. نام دیتابیس شما همانطور که گفتم تلفیقی از نام ورود و نام انتخابی شماست.
در خط چهارم نام کاربریتان را که در بالا انتخاب کردید باید وارد کنید. در خط پنجم پسورد کاربریتان را وارد کنید. خط ششم در ۹۹ درصد موارد نیازی به تغییر ندارد. حالا این فایل را ذخیره کنید. دیتابیس شما تنظیم شد.

پیکر بندی وردپرس:بعد از آماده و تنظیم شدن دیتابیس، شما ۹۰ درصد راه را رفتید. حالا آدرس سایتتان را در مرورگر وارد کنید. اگر تمامی مراحل را درست انجام داده باشید صفحه ای نمایان می شود که باید عنوان وبلاگ و ایمیلتان را وارد کنید و به مرحله بعد بروید. 
در مرحله بعد نام کاربری و رمز عبوری به شما داده میشود که به وسیله آن میتوانید وارد قسمت مدیریت وبلاگتان شوید. نام کاربری و رمز عبور نوشته شده را به یاد داشته باشید.
پس از کلیک بر روی گزینه Log In شما به صفحه لاگین دوست داشتنی وردپرس وارد میشوید. حالا نام کاربری و رمز عبوری که در مرحله قبل به شما داده شده بود را وارد کنید. 

لینک دانلود آخرین نسخه ورپرس با حجم ۲٫۶۴ مگابایت

آموزش دانلود از سایت ۴shared و سایت های مشابه : بعد از کلیک بر روی لینک دانلود در صفحه جدیدی که باز میشود بر روی کلمه Download Now کلیک کنید. بعد از حدود ۳۰ ثانیه شمارش معکوس جمله Clik Here To Download This File ظاهر میشود که باید بر روی این جمله کلیک کنید و فایل مورد نظر را دانلود نمایید.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد